Serwisy Funduszy Europejskich

Serwisy Funduszy Europejskich

projektodawca

Podlaski Klaster Bielizny

lokalizacja

Województwa:
podlaskie i warmińsko-mazurskie

działanie

I.4. Promocja i współpraca

wartość projektu

4 270 058,35 zł (w tym wartość dofinansowania z UE: 3 266 594,59 zł)

www Przejdź na stronę projektu 

 

Aktualności w projekcie:

 


Rozwój kooperacji firm z branży bieliźniarskiej z regionów Polski Wschodniej

Powstały w 2008 r. Podlaski Klaster Bielizny zrzesza podmioty z województwa podlaskiego, warmińsko-mazurskiego i podkarpackiego. Realizacja projektu współfinansowanego z Funduszy Europejskich przyczyniła się do wzmocnienia współpracy firm z branży bieliźniarskiej z regionów Polski Wschodniej.

Klaster zrzesza firmy, które na co dzień ze sobą konkurują po to, by razem mogły osiągnąć więcej – czy to w zakresie rozwoju oferty handlowej i jej promocji, czy to skutecznej współpracy ze środowiskiem naukowym. Współdziałanie podmiotów, zrzeszonych w klastrze pozwala osiągnąć efekt synergii.

Członkami Podlaskiego Klastra Bielizny jest aktualnie 19 firm ("Ava" Sp. Z o.o., Axami Anna Gołębiowska, Edyta Skutnicka s.c., Gaia Sp. Z o.o., Gorteks Sp. z o.o. Sp. Komandytowa, "Kinga" Sp. z o.o. Wspólnicy Spólka Komandytowa, Kontri Sp. Z o.o., "Kostar" Ewa Barszczewska, Mada J. Tomalik, M. Obuchowicz S.j., "Mat" Sp. z o.o. Sp. Komandytowa, "My angel" Sp. Z o.o., "Expose Beauty" Beata Marcinik, "Embolos" Michał Ciulkin, Agencja reklamowa "Logo-Art" Andrzej Pietroczuk, "Rastermedia" Jarosław Pietroczuk, "Lechmasz" Lech Kudzinowski, "Kamber" Grzegorz Kownacki, "Big Art" Krzysztof Pazdyga, Firma handlowo-usługowa Teresa Słonicz, "Sander AG" Grzegorz Kondrusik), Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzanie w Białymstoku oraz Centrum Promocji Podlasia, które wspólnie promują region i zwiększają innowacyjność w branży.

Przedsiębiorcy z klastra stawiają na nowoczesność: zatrudniają własnych projektantów, posiadają wyspecjalizowane studia projektowe, wykorzystują najnowocześniejsze technologie i światowej klasy surowce. Firmy rozwijają nie tylko własne produkty, ale przede wszystkim zyskują wspólną markę. Dzięki niej łatwiej im zaistnieć na międzynarodowych rynkach, rywalizować z odzieżowymi korporacjami, czy też ubiegać się o dofinansowanie innowacyjnych rozwiązań produkcyjnych.

Przedmiot projektu

W ramach projektu rozbudowano biura klastra (zakupiono m.in. niezbędne środki trwałe jak komputer, urządzenie wielofunkcyjne, rzutnik multimedialny oraz aparat fotograficzny) oraz wytworzono dokumenty strategiczne niezbędne do dalszego rozwoju powiązania (strategia rozwoju klastra, metodyka rozwoju marki parasolowej, strategia marketingowa wspólnej marki, zasady komunikacji wewnętrznej, badania rozpoznawalności marek). Rozbudowana została również strona internetowa klastra, na której znalazły się zakładki poświęcone wspólnym działaniom oraz bazy kontrahentów. Aby uatrakcyjnić ofertę, uruchomiono internetową Giełdę Surowców. Usprawniono również komunikację zewnętrzną z partnerami tj. innymi klastrami, jednostkami badawczo rozwojowymi oraz podmiotami działającymi na rzecz rozwoju gospodarczego oraz innowacyjności.

Ponadto przeprowadzono efektywną promocję powiązania oraz firm należących do klastra, co umożliwiło pozyskiwanie nowych członków. Zorganizowano także 4 spotkania, seminaria (pokazy), zakupiono know-how, tzw. trend booki, niezbędne do  śledzenia najnowszych trendów, wzornictwa i projektów bielizny.

 Trend book oraz foldery reklamowe Podlaskiego Klastra Bielizny   Trend book oraz foldery Podlaskiego Klastra Bielizny

Trend book oraz foldery Podlaskiego Klastra Bielizny

Trend book oraz foldery Podlaskiego Klastra Bielizny

 

Cel i rezultaty

Celem projektu projektu było zbudowanie stałej formy kooperacji innowacyjnych firm branży bieliźniarskiej z regionów Polski Wschodniej poprzez wspólne działania.

Intensywna promocja  pokazać, że w Polsce Wschodniej istnieje wiele firm z branży bieliźniarskiej, które wytwarzają produkty najwyższej jakości. Działania realizowane w ramach projektu mają przyciągnąć nowych odbiorców produktów klastra oraz produktów poszczególnych jego firm.

Klaster wydał 2000 wspólnych katalogów zawierających ofertę produktową firm należących do powiązania (m.in. kolekcja Silver Collection - bielizna produkowana z wykorzystaniem jonów srebra osadzonych we włóknach polimerowych, dająca efekt antybakteryjnej ochrony; materiał zastosowany przy produkcji bielizny całkowicie bezpieczny i nie wywołujący alergii).

Firmy z klastra uczestniczyły m.in. w Targach Bielizny w Paryżu – Salon International de la Lingerie oraz w targach bieliźniarskich – Mode City.

 

 Przedstawiciele firmy AXAMI na stoisku producentów bielizny z Polski Wschodniej     Przedstawiciele firmy AXAMI na stoisku producentów bielizny z Polski Wschodniej   Przedstawiciele firmy AXAMI na stoisku producentów bielizny z Polski Wschodniej podczas targów Salon International de la Lingerie w Paryżu w 2014 r.

 

Podlaski Klaster Bielizny w liczbach, 2 lata po zakończeniu projektu – wg badań monitoringowych:

  • wzrost produkcji firm klastra o 11 proc. do ok. 3 milionów sztuk rocznie;
  • wzrost sprzedaży o 15 proc.;
  • wzrost zatrudnienia o 6 proc.;
  • eksport firm należących do klastra obejmuje 6 kontynentów, ponad 50 krajów;
  • eksport stanowi ok. 40 proc. produkcji;
  • wzrost eksportu o 52 proc.;
  • wspólne wyjazdy targowe: Paryż 2009 – środki własne; Paryż 2011/2012/2013/2014 – współfinansowane z Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej.

 

Projekt "Rozwój kooperacji firm z branży bieliźniarskiej z regionów Polski Wschodniej" realizowany był w latach 2010-2011.        

 

 

 





Portal współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Pomoc Techniczna
2013 © Ministerstwo Rozwoju

Portal współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Spójności w ramach Programu Pomoc Techniczna.
© Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju 2008-2019

NSS Unia Europejska